FIRMAINFORMASJON
Jhon Møbler AS
Stensgata 2
0358 Oslo
Organisationsnummer:
892682992
KJØPSAVTALE
En kjøpsavtale inngås mellom deg som kunde (forbruker eller bedriftskunde) og Jhon Møbler AS (bedriftseier) når du har mottatt en ordrebekreftelse fra oss etter at du har lagt inn din bestilling. Ordrebekreftelsen betyr at vi har akseptert bestillingen og at det er oppstått en bindende kjøpskontrakt.
PRISER
Alle priser er oppgitt i norske kroner inkludert norsk mva for privatpersoner.
Eventuelle fraktkostnader kommer i tillegg og kan avtales før eller i etterkant av ordrebekreftelsen.
RESERVASJONER
Vi tar forbehold om mulige trykkfeil i pris- og produktinformasjon eller i annen kommunikasjon. Vi forbeholder oss retten til fortløpende å endre informasjon og priser på alle varer i vårt sortiment og i ettertid korrigere feilpriser uten forhåndsvarsel. Vi tar forbehold om prisjusteringer, sluttsalg, lagerforskjeller, tekniske problemer, endringer i tekniske spesifikasjoner og mulige trykkfeil på vår nettside eller i våre annonser. Vi forbeholder oss retten til å kansellere feilbestillinger.
På grunn av det faktum at forskjellige skjermer og skjerminnstillinger kan påvirke fargegjengivelsen, kan vi ikke garantere at prøver og bilder på nettsiden vår gjenspeiler varens eksakte utseende og tilstand.
Dersom man er usikker på kvalitet og materialer råder vi kunden til å enten besøke vår butikk, eller be om å få tilsendt materialeprøve pr post.
INNBETALING
Når du legger inn en bestilling på nettsiden vår vil du først mottatt en ordrebekreftelse på e-post, deretter vil du innen 1-2 dager motta e-post med faktura for ditt kjøp.
Fakturaen er ditt kjøpsbevis, som du kanskje må fremvise ved levering, opphenting eller ved klage.
De fleste møbler produseres på bestilling.
Ved kjøp der varenes pris er rabattert betaler man hele beløpet ved bestilling.
Endelig betaling av bestillingen må skje før møbelet settes i produksjon hos produsent.
Ved kjøp av varer til veildene pris (uten rabatt), betaler man 40% ved bestilling og resterende 60% når varen/e ankommer vårt lager.
Ved kjøp av varer som ikke er rabatterte kan man betale hele beløpet på en gang, man får da 2% rabatt på kjøpet.
ANGRERETT
Alle varer fra vårt sortiment blir produsert på bestilling til deg som kunde.
Vær oppmerksom på at bestillingsvarer i utgangspunktet ikke kan avbestilles eller returneres.
Unntaket er varer fra vårt eget lager. For lagervarer gjelder angrerettloven, hvor angreretten er 14 dagar.
For oss er det svært viktig at våre kunder er fornøyde med både handelsopplevelsen og produktet man har investert i. Skulle man være misfornøyd med varen man har bestilt vil vi strekke oss så langt det er mulig for å finne en gode løsning for vår kunde.
LEVERINGSTIDER
Leveringstidene variere mellom ulike produkter og merker. Høytider og røde dager kan også påvirke leveringstidene da enkelte fabrikker er stengt i perioder. Vi kan derfor aldri garantere leveringstider da leveringstider vanligvis er utenfor vår kontroll. For bestilte varer (varer som vi ikke lagerfører selv) er leveringstiden som regel rundt 8 uker.
Leveringstidene vi kommuniserer på nettsiden vår er anslag fra våre leverandører og kan derfor endres. Dette er fordi bestillingsvare først produseres på bestilling og basert på dine eventuelle spesifikke ønsker (f.eks. et utvalgt stoff på en sofa eller lignende). Det er først etter at våre leverandørers fabrikker har mottatt bestillingen din at de kan komme tilbake til oss med en omtrentlig leveringstid. Hvis du ønsker å endre din allerede innlagte bestilling (hvis mulig), kan dette også påvirke leveringstiden.
FRAKT OG LEVERING
Fraktmetodene som tilbys varierer avhengig av hvor stor bestillingen din er og hvor du befinner deg i Norge.
For levering i Oslo og omegn kan vi i enkelte tilfeller tilby kostnadsfri frakt.
For bestilling av varer der kolli er under 10 kg og innenfor 120x60x60cm kan vi tilby kostnadsfri levering til ditt lokale postkontor i hele Norge.
Vi kan levere varer til hele landet.
Vi kan også tilby levering med bæring, utpakking, montering, kranbil etc.
For å innhente pris på frakt ber vi deg kontakt oss i butikk, telefon eller e-post, slik at vi kan gi deg den beste løsningen på levering.
TRANSPORTSKADER
Vi er ansvarlige for skader som oppstår under transport eller levering til deg som kunde. Når du mottar leveringen din, er det ditt ansvar å inspisere pakken for skade før du signerer følgeseddelen. Sjekk alltid forsendelsen nøye umiddelbart etter levering. Kontroller ytre og indre emballasje og kartonger eller annen emballasje som varene kom i. Er pakken eller varene dine skadet, skal dette noteres direkte på følgeseddelen og dokumenteres med bilder og tekst.
Ansvaret for varens tilstand går over til deg når vi har levert varene til den leveringsadressen du har oppgitt. Ved hentekjøp, når du henter varen fra vårt lager, overføres ansvaret i stedet for varen eller varene umiddelbart når du henter dem.
Dersom du har mottatt en leveranse hvor emballasjen eller produktet er skadet, er det viktig at du dokumenterer dette i tekst og bilde med en gang. Ta et bilde av følgende: ytre og indre emballasje, og varen du mottok. Beskriv din sak og send bildene på e-post til info@jhonmobler.no
Ta vare på originalemballasjen som produktet kom i. Produktet må ikke brukes inntil videre.
KLAGE
I henhold til forbrukerkjøpsloven har du som kunde rett til å klage på en mangel ved en vare i inntil 2 år fra datoen du mottok varen, dersom mangelen er en fabrikasjonsfeil. Dersom produktet er av en slik karakter at det ved normal bruk er tenkt brukt i vesentlig lengre tid, er fristen i stedet 5 år. Reklamasjonsretten gjelder originale feil, det vil si ikke feil som er oppstått som følge av uforsiktig håndtering, håndteringsfeil, slitasje eller manglende overholdelse av pleieanvisninger.
Reklamasjon på en synlig feil må fremsettes umiddelbart når du oppdager feilen eller innen rimelig tid. En reklamasjon innen to måneder fra du oppdaget feilen anses alltid for å være fremsatt innen rimelig tid. Jhon Møbler AS er ikke ansvarlig for mangler ved varene som er oppstått som følge av uforsiktig håndtering eller manglende overholdelse av pleieanvisninger. Emballasje skal lagres og dokumenteres.
Hvis du ønsker å klage på et produkt, send e-post til info@jhonmobler.no, eller ring Jhon på tlf 90057165
NATURLIGE MATERIALER
Mange av varene vi selger er laget av naturlige materialer som stein, tre, lær, metall med mer. Naturmaterialer varierer ofte i utseende, størrelse og struktur fra gjenstand til gjenstand, noe som er helt naturlig. Dette inkluderer blant annet kvister, tegninger i treverk, fargevariasjoner, strukturforskjeller, marmorering, kalkstein, sandgroper, merker og arr i naturskinn med mer. Disse naturlige variasjonene er egenskaper som designeren ofte har til hensikt å opprettholde eller på annen måte forbedre som en del av designet og utgjør ikke gyldig reklamasjonsgrunnlag.
KANSELLERE ET KJØP AV BESTILTE VARER
Dersom du ønsker å kansellere en allerede gjennomført bestilling på en bestillingsvare, hjelper vi deg selvsagt med å heve kjøpet i den grad vi kan. Vennligst kontakt oss så snart som mulig hvis du ønsker å kansellere en bestilling. Dette bør gjøres innen 24 timer fra bestillingstidspunktet for å sikre at vi ikke har hatt tid til å videresende bestillingen din til leverandøren. I enkelte unntakstilfeller kan det være mulig å heve kjøpet også etter 24 timer, men da kun under forutsetning av at vi igjen kan heve kjøpet hos leverandøren, noe vi ikke kan garantere. Dersom det medfører kostnader for oss å kansellere bestillingen etter at produktet har begynt å produseres, forbeholder vi oss retten til å trekke fra det refunderte beløpet, f.eks. ved å holde hele eller deler av forskuddsbetalingen.
Vi garanterer ikke leveringstider, men formidler kun leverandørens omtrentlige leveringstider. Leveringstidene varierer og er basert på hvor mye en leverandør må gjøre på sin fabrikk til enhver tid. At leveringen tok lengre tid enn beregnet er vanligvis ikke en akseptabel grunn til å heve et kjøp.
FORCE MAJEURE
Vi vil alltid gjøre alt som står i vår makt for at du som kunde skal få varen din levert.
Jhon Møbler AS kan imidlertid ikke ta ansvar for forsinkelser som følge av ekstraordinære hendelser eller omstendigheter utenfor vår kontroll og som vi ikke med rimelighet kunne forutse eller overvinne uten betydelige økonomiske tap. Dette inkluderer blant annet naturkatastrofer, streik, krig, bråk, blokade, inngrep fra offentlig myndighet, brann, eksplosjon, boikott og andre force majeure-lignende forhold som påvirker forsinkelser hos leverandører og/eller levering.
TVISTER
Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøper kontakte Forbrukertilsynet for mekling. Forbrukertilsynet er tilgjengelig på telefon 23 400 600eller www.forbrukertilsynet.no. EU-kommisjonens klageportal kan også brukes dersom du ønsker å sende inn en klage. Det er spesielt aktuelt hvis du er forbruker som bor i et annet EU-land. Klagen innleveres her: http://ec.europa.eu/odr.